Jaarverslag 2016

Reikwijdte

De klant

De gezondheid en tevredenheid van de klanten en werknemers van de diverse winkelformules van Beter Bed Holding zijn de belangrijkste uitgangspunten voor het beleid en het handelen van de onderneming. In 2016 is 93% van de verkochte matrassen getest op schadelijke stoffen en gecertificeerd. De doelstelling is dat in 2020 alle matrassen van de strategische leveranciers zijn getest en gecertificeerd.

Klanttevredenheid

In 2016 is het klantfeedbackprogramma 'De lakens uitdelen' gelanceerd. Klanten en bezoekers zijn in de gelegenheid gesteld om uitgebreid feedback te geven over hun winkel en de ervaring bij aflevering. In de Benelux hebben bijna 7.000 mensen van de gelegenheid gebruikgemaakt om op de website van eKomi hun feedback publiceren. Klanten geven de formules een beoordeling van 9 op een schaal van 1 tot 10. Zowel de tevredenheid als de meer kritische reacties worden gebruikt om de service en het assortiment te verbeteren.

Op de website van 'Trusted Shops' hebben in Duitsland meer dan 1.000 klanten Matratzen Concord gewaardeerd met een gemiddelde van 4,6 uit 5. In Duitsland is de kwaliteit van de service bij Matratzen Concord door TÜV Saarland getest. De keuringsdienst heeft consumenten gevraagd de service te waarderen. Met een score van 1,9 (GUT) is Matratzen Concord in de sector van slaapmeubilair als beste winkel naar voren gekomen.

In Nederland is Beter Bed er ook in 2016 in geslaagd haar service op hoog niveau te houden. Meer dan 98% van de leveringen heeft in één keer en naar tevredenheid van de klant plaatsgevonden. Verpakkingsmaterialen worden na levering meegenomen en tegen een kleine vergoeding worden oude matrassen ingenomen en gerecycled.